Cinsiyetcilik, Sınıf ve Şiddet
DOI:
https://doi.org/10.33831/jws.v17i1.66Anahtar Kelimeler:
cinsiyetcilik- sınıflı toplumlar- cinsel şiddet- toplumsal cinsiyet- eşitsizlik- neoliberalizim- ideolojiÖzet
Toplumsal cinsiyet teorisi olmadan- ne olduğu, dünyayı nasıl açıkladığını bilmeden, cinsiyetci imgelerin, maskülenlik ve feminenlik kavramlarının, cinsel deneyimlerin ve toplumsal cinsiyetci ilişkilerin farklı zaman ve mekanlarda neden farklılık gösterdiklerini, nasıl ve neden oluştuklarını açıklayamayız. Biliyoruz ki, sınıflı toplumlarda seçkin sınıf toplumu bölmek ve eşitsizliği doğallaştırmak için ırkçılık ve diğer ideolojilerden yararlanımaktadır. Biz bu çalışmada, farklı ortamlarda kadın ve erkek arasında sistematik eşitsizlik örüntüsünün, yani toplumsal cinsiyetci eşitsizlik ve cinsiyet ayrımcılığının, sınıflı toplumların her safhasında bulunduğunu iddia ediyoruz. Çünkü onlar bu işi çok iyi başarıyor. Bu iddiamız önemlidir. Bize göre sistematik cinsiyetçi eşitsizlik, eşitsizliği doğal göstermede oldukça etkilidir çünkü her zaman çift taraflıdır. Bir tarafı aşk, diğer tarafı ise cinsiyetçi şiddetle doludur. Aşk ve iyilik; ebeveynlerimiz, çocuklarımız, arkadaşlarımız ve sevgililerimizle; hetereseksüel ya da homoseksüel olsun, en yakınlarımızla yaşadığımız insani ilişkilerdeki en içten duygulardır. Fakat aynı zamanda yakın ilişkilerimiz cinsiyetçi farklılıklar ve eşitsizliklerle yırtılmış, ayrıştırılmıştır. Yani aşk bizi birbirimize kenetlerken cinsiyetcilik bizi acıtmakta ve öfkelendirmektedir. Bizim teorik iddiamız yukarıdan yani sınıf ayrıcalıkları ve her sınıflı toplumda bulunan sistematik cinsiyetçi eşitsizlik ve bunlara yönelik kaçınılmaz başkaldırılardan başlamaktadır. Bununla birlikte bizim bu çalışmada esas odaklandığımız nokta neoliberalizimdir. Amacımız neoliberalizmi bir laboratuar gibi düşünerek zengin ve güçlünün toplumsal cinsiyet ideolojilerini yeniden organize etme ve şiddetle eşleştirme süreçlerini ve bunu ekonomik çıkarlarını korumak ve sınıf hakimiyetlerini sürdürmek için nasıl kullandıklarını anlamaktır.
Referanslar
Bernstein E. (2007). Temporarily Yours: Intimacy, Authenticity and the Commerce of Sex. Chicago, University of Chicago Press.
Bhattacharya T. (2014). India: Students Declare “let there be uproar!”. Green Left, 13 October.
Chin C. (2013). Cosmopolitan Sex Workers: Women and Migration in a Global City. Oxford: Oxford University Press.
Cornwall A. & Lindisfarne N. (1994a). Introduction. In, Cornwall A. & Lindisfarne N. (Eds.), Dislocating Masculinity: Comparative Ethnographies.. London: Routledge: 1-10.
Cornwall A. & Lindisfarne N. (1994b). Dislocating Masculinity: Gender, Power and Anthropology.In, Cornwall A. & Lindisfarne N. (Eds.), Dislocating Masculinity: Comparative Ethnographies. London: Routledge: 11-47.
Danczuk S. and M. Baker (2014). Smile for the Camera: the Double Life of Cyril Smith. London: Constable.
Davies D. (2104). In Plain Sight: The Life and Lies of Jimmy Saville. London: Quercus.
Flanagan C. (2014). The Dark Power of the Fraternities. The Atlantic, March: 72-91.
Flannery K. & Marcus J. (2013). The Creation of Inequality. Cambridge: Harvard University Press.
Fontanella-Khan A. (2013). Pink Sari Revolution. New York: W. W. Norton.
Jones M. (2007). Feast. Why Humans Share Food. Oxford: Oxford University Press.
Kempadoo K. (Ed.) (2005). Trafficking and Prostitution Reconsidered: New Perspectives on Migration, Sex Work, and Human Rights. Boulder: Paradigm.
Klein N. (2008). The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism. London: Penguin.
Klein N. (2014). This Changes Everything: Capitalism vs. the Climate, London: Allen Lane.
Lindisfarne N. (2008). Starting from Below: Fieldwork, Gender and Imperialism Now, Taking Sides: Ethics, Politics and Fieldwork in Anthropology, Ed. H. Armbruster and A. Laerke. Oxford: Berghahn: 23-44.
Lindisfarne N. (2012) Exceptional Pashtuns?: Class Politics, Imperialism and Historiography. In, Hopkins B.D. & Marsden M. (Eds.), Beyond Swat. London: Hurst: 119-134.
Lindisfarne N. (2015). Thinking about Feminism and Islamophobia 2: Traditional and Modern in Turkey. Sexism Class Violence. https://sexismclassviolence.wordpress.com/2015/03/10/thinking-about-feminism-and-islamophobia-2-traditional-and-modern-in-turkey/#more-210
Lindisfarne N. & Neale J. (2104). Class, Gender and Neoliberalism. RS21. http://rs21.org.uk/2014/01/04/class-gender-and-neoliberalism>
Lindisfarne N. & Neale J. (2105a). Sexual Violence and Class Inequality. Sexism Class Violence. https://sexismclassviolence.wordpress.com/2015/01/31/s exual-violence-and-class-inequality/#more-9.
Lindisfarne N. & Neale J. (2015b). Cover Ups and Resistance inside the Police Force. Sexism Class Violence. https://sexismclassviolence.wordpress.com/2015/02/06/cover-ups-and-resistance-inside-the-police-force/#more-64.
Lindisfarne N. & Neale J. (2015c). ISIS, Sexual Violence and Killing Gay Men. Sexism Class Violence. Internet address:
https://sexismclassviolence.wordpress.com/2015/02/10/isis-sexual-violence-and-killing-gay-men/#more-79.
Lindisfarne N. & Neale J. (2015d). Creative Protests. Sexism Class Violence. https://sexismclassviolence.wordpress.com/2015/02/17/creative-protest s/#more-91.
Lindisfarne N. & Neale J. (2015e). Gendering Abu Ghraib. Sexism Class Violence. https://sexismclassviolence.wordpress.com/2015/03/05/genderin g-abu-ghraib/#more-196.
Lindisfarne N. & Neale J. (2015f). Gang Abuse in Oxfordshire. Sexism Class Violence. https://sexismclassviolence.wordpress.com/2015/03/12/gang-ab use-in-oxford/#more-280.
Neale J. (2004). What’s Wrong with America? How the Rich and Powerful have Changed American and Now Want to Change the World. London: Vision.
Scott J.C. (2104) How Grains Domesticated Us. School of Oriental and African Studies, Food Studies Centre Distinguished Lecture Series.
Yallop D. (2008). Beyond Belief: The Catholic Church and the Child Abuse Scandal. London: Constable.
Žižek S. (2009). Violence. London: Profile.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [6 months] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)