“Ne Doğu Ne Batı Evimin Yeri Ayrı”: Bazaar and Rummage [Çarşı Pazar] Oyununda Sue Townsend'in Feminist Politikası
DOI:
https://doi.org/10.33831/jws.v22i2.245Anahtar Kelimeler:
Sue Townsend- Çarşı Pazar- problem odaklı oyun- agorafobi- erkek baskısı- feminist eleştiri- ThatcherÖzet
Bu makale, Sue Townsend’in problem odaklı oyunlarından Bazaar and Rummage (1982) (Çarşı Pazar)’daki kadın karakterlerde gözlemlenen agorafobinin sosyal sebeplerini tartışmaktadır. Townsend’in oyunu, erkek egemenliğin hüküm sürdüğü bir sosyal çerçevede üç agorafobik kadını ele alır. Kadınların bu sorunu mizahi bir yolla resmedilse de hikayelerinden anlaşıldığı üzere onların süregelen inzivası ve dış dünyadan çekinmelerinin sebebinin toplumsal baskı olduğunu söylemek mümkündür. Oyunda, bu karakterlerin dışarı çıkması ve korkularını yenmesi için bir fırsat olarak ikinci el satış pazarı düzenlenir. Bu doğrultuda, Townsend’in oyunu, kadınların psikolojik sorunlarını ele alması ve onların problemlerine muhtemel bir çözüm olarak bir satış ortamı sunması bakımından feminist eleştiriye bir örnektir. Bu çalışmada, kadınların yaşadıkları sorun, Thatcher siyasetinin görüldüğü 1980 yıllarına dayandırılmaktadır ve Townsend’in agorafobiyi ele alışı, erkek hegemonyasının kadınların eve kapanmasında önemli bir rol oynadığını göstermek üzere tartışılmaktadır.
Referanslar
"Agoraphobia." (1900). The British Medical Journal 1. 2037: 98. JSTOR. Web. 28 Jul. 2015. https://www.jstor.org/stable/20263132
"Agoraphobia." (1974). The British Medical Journal 4.5938: 177-78. JSTOR. Web. 28 Jul. 2015. https://www.jstor.org/stable/20470844
Bekker, M. (1996). “Agoraphobia and Gender: A Review.” Clinical Psychology Review 16. 2: 129-146.
Campbell, B. (2015). “Margaret Thatcher: To be or not to be a Woman.” British Politics 10: 41-51.
Carlson, S. (1991). Women and Comedy. Michigan: Michigan UP.
Chambless, D. L. and Mason, J. (1986). Sex, Sex-role Stereotyping and Agoraphobia: Behaviour Research and Therapy. 24. 2: 231–235.
Coveney, M. (1982). Review of Sue Townsend’s Bazaar and Rummage. Financial Times. In London Theatre Record. 6-19 May: 239.
Davidson, J. (2003). Phobic Geographies: The Phenomenology and Spatiality of Identity. Aldershot: Ashgate.
Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders: DSM-IV. (1994). Washington, DC: American Psychiatric Association.
Foa, E., G. Steketee, and M. Young. (1984). “Agoraphobia: Phenomenological Aspects Associated Characteristics and Theoretical Considerations.” Clinical Psychology Review 4: 431-457.
Gournay, K. (1989). “Agoraphobia: A Woman’s Problem? The Sex-Role
Perspective.” Agoraphobia: Current Perspectives on Theory and Treatment. Ed. Kevin Gournay. London and New York: Routledge: 209-226.
Hudson, B. L. (1989). “Social Factors and the Role of Social Workers.” Agoraphobia: Current Perspectives on Theory and Treatment. Ed. Kevin Gournay. London and New York: Routledge: 60-84.
Mathews, A. M., Michael G. G., and Derek W. J. (1981). Agoraphobia: Nature and Treatment. London and New York: Tavistock.
McDowell, Linda. (1989). “Women in Thatcher’s Britain.” The Political Geography of Contemporary Britain. Ed. John Mohan. London: Macmillan: 172-187.
Nicholls, T. (2014). Theatre West Four: So Far as I Can Remember. Vol.2. N.p: Paragon.
Peacock, D. Keith. (1999). Thatcher’s Theatre: British Theatre and Drama in the Eighties. London: Greenwood.
Townsend, S. (1984a). Bazaar and Rummage, Groping for Words, Womberang. London: Methuen.
Townsend, S. (1984b). Introduction. Bazaar and Rummage, Groping for Words, Womberang. London: Methuen. i-v.
Wyllie, A. (2009). Sex on Stage: Gender and Sexuality in Post-War British Theatre. Bristol, GBR: Intellect Ltd.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [6 months] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)