Kadınların Sanattaki Mücadelesi ve Uzun Soluklu Arzuları
DOI:
https://doi.org/10.33831/jws.v18i2.251Anahtar Kelimeler:
kadın sanatçılar- aşk- hayat- acı ifadesi- kadınların başarıları- kadın mücadelesiÖzet
Virginia Woolf’un Judith Shakespeare ile ilgili kurmaca anlatısında da görüldüğü gibi görsel sanatlarda ve yazın alanında kadın sanatçılar yüzyıllar boyu kendilerini ifade etmekte zorlanmışlardır. Bu durum kadın oyun yazarlarının kendi zamanlarının ötesine nadiren geçebildiği bir dönemde, Aphra Behn ve Elizabeth Inchbald ile değişmiştir. Woolf’in Lily Briscoe’nun aşağılanmaya karşı resim yapma çabasının yarattığı hayal kırıklığını anlatır, ve Margaret Atwood ve A.S. Byatt romanlarında kadın sanatçıların başarıya yönelik çabaları karşısında süregelen önyargıları göstermektedir. Sylvia Plath şiirini ve nesrini hayatın mutluluklarından ve acılarından yaratmıştır. Plath’ın edebiyatla yaptığını Frida Kahlo görsel sanatlarda gerçekleştirmiştir. Kendi acılarını yansıttığı olağanüstü oto-portrelerinde bu açıkça görülmektedir. Bu iki sanatçı, Plath ve Kahlo, kendi mutluluklarını tasvir ederken bile kadının acısını yansıtarak, yarattıkları çarpıcı sözlü ve görsel anlatılarla ölümsüzleştirmişlerdir. Her ne kadar kadın sanatçılar özgür olma ve kendilerini ifade etmede ilerleme kaydetmiş olsalar da, kadın sanatçının kendini ifade etme çabası çoğu zaman ona pahalıya mal olmaktadır.
Referanslar
Atwood M. (1982). Surfacing. In Clerc C. & Leiter L. (Eds.), Seven Contemporary Short Novels. USA: Harper Collins Publishers: 501-648.
Atwood M. (1989). Cat’s Eye. New York: Bantam.
Atwood M. (1985). The Handmaid’s Tale. USA: Seal Books.
Austen J. (1814, 1966, 1996, 2003). Mansfield Park. London: Penguin.
Behn A. (1986). Oroonoko and Other Stories. London: Methuen.
Byatt A.S. (1993). The Matisse Stories. London: Vintage.
Byatt A.S. (2003). Little Black Book of Stories. London: Vintage.
Carter A. (1979). The Sadeian Woman: An Exercise in Cultural History. London: Virago.
Carter A. (1984). Nights at the Circus. London: Vintage.
Cixous H. (2001). The Laugh of the Medusa. In DeShazer M.K. (Ed.), Longman’s Anthology of Women’s Literature. New York: Longman.
Fuentes C. (1995). Introduction. In Lowe S. & Fuentes C. (Ed.), The Diary of Frida Kahlo: An Intimate Self-Portrait. London: Bloomsbury: 7-24.
Gamble S. (1997). Angela Carter: Writing from the Front Line. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Inchbald E. (1988). A Simple Story. Oxford: Oxford University Press.
Kendall T. (2001) Sylvia Plath: A Critical Study. London: Faber and Faber.
Kettelmann A. (2003). Frida Kahlo: Pain and Passion. Koln: Taschen.
Kroll J. (1976). Chapters in a Mythology: The Poetry of Sylvia Plath. Chalford, Stroud: Sutton Publishing.
Landis J.D. (2000). Longing. New York: Ballantine Books.
Plath S. (1963). The Bell Jar. London: Faber & Faber.
Plath S. (1981). Collected Poems (Ed: Hughes T.). London: Faber & Faber.
Plath S. (2000). The Journals of Sylvia Plath. London: Faber & Faber. Struggling, Stupendous Female Artistic Aspirations 53
Russ J. (1993). “Anomalousness” and “Aesthetics”. In Warhol R.R. & Price Herndl D. (Eds.), Feminisms: An Anthology of Literary Theory and Criticism. New Brusnwick, New Jersey: Rutgers University Press:97-114.
Sabancı G. (2013). Resistance as the Discourse of Docile Bodies in Plath’s The Bell Jar. Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences, 10(1): 50-79.
Showalter E. (1977). A Literature of their Own: From Charlotte Brontë to Doris Lessing. London: Virago.
Spender D. (1986). Mothers of the Novel: 100 Good Women Writers Before Jane Austen. London, New York: Pandora.
Woolf V. (1928). A Room of One’s Own. London: Penguin.
Woolf V. (1927, 1977). To the Lighthouse. St Albans: Triad/ Panther Books.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [6 months] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)